Ahıska Türkleri Cami İnşa Edecek

• Ukrayna’nın Slavyansk şehrinde yaşayan Ahıskalı Türkler, Tatarlar ve Azerbaycanlılar, 300 kişinin namaz kılabileceği bir cami inşa edecekler.

Ahıskalı Türklerin Temsilcilerinden Melikşah İzzatov, Ukrayna Müslümanları Partisi Genel Başkanı, Donetsk Şehir Meclisinin Tatar asıllı Milletvekili Raşid Bragin ile yaptığı görüşmede, Slavyansk şehrinde yaşayan Ahıskalı Türkler, Tatarlar ve Azerbaycanlılar ile birlikte, 300 kişinin namaz kılabileceği bir cami inşa etmek istediklerini söyledi. Cami projesini Raşid Bragin’e sunan Melikşah İZZATOV,  Raşid Bragin ve hayırsever iş adamlarından caminin inşa edilmesi için destek istedi...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sevgili okuyucularım,

Bugün sizlere, Türkiye’den, Ukrayna’ya geçen hafta yaptığım ziyaret hakkında bahsedeceğim...

Ukrayna’ya annemin duasını alarak gittim

Gürcistan’ın, Ahıska bölgesinin, Ahıska ilçesinin, Azgur kasabasında dünyaya gelen ve iki sürgün yaşadıktan sonra, son beş senedir felç ve ağır hasta olan annemin ve akrabalarımın duasını alarak, geçen hafta İstanbul’dan, Ukrayna’nın Donetsk şehrine, İstanbul, Sabiha Gökçen havaalanından,  Pegasus Hava Yolları uçağı ile gittim.

Donetsk havaalanında beni Ahıskalı Melikşah karşıladı

Donetsk Hava Alanındaki pasaport ve gümrük işlemlerinden sonra, beni Ahıskalı Melikşah karşıladı. Sonbahar olduğu için hava soğuk ve rüzgarlıydı. Rus ‘’Jiguli 06’’ marka arabası ile yolda giderken Melikşah ile Ukrayna’daki son durum ve bu ülkede yaşayan Ahıskalı Türkler hakkında sohbet ettik...

Ahıskalı Türk hemşerilerimize DATÜB hakkında bahsettim

Melikşah’ın evine geldik ve Allahü tealanın verdiği nimetlerden yedikten sonra evden çıktık ve Büyüklerimizin ve eşimin bana Ukrayna’ya gelirken verdikleri kitap, takvim, gazete, elbise, gıda ve diğer hediyeleri, Slavyansk ilçesindeki Ahıskalı Türk akrabalarımız ve hemşerilerimizin evlerini ziyaret ederek onlara dağıttım ve Dünya Ahıska Türkleri Birliği (DATÜB) hakkında ve DATÜB’ün halkımızın anavatan Ahıska’ya dönüşü için ve Ahıska Türklerinin problemlerini çözmek için yürüttüğü faaliyetleri hakkında bahsettim...

Büyüklerimizden Allahü teala razı olsun

Melikşah ile evinde ziyaret ettiğimiz, ağır hasta ve felç olan Muhammed amca göz yaşlarıyla, ‘’Oğlum, sen rahmetli kardeşim Murtaza gibi, Ukrayna’ya imkan oldukça geliyor ve bizleri ziyaret ediyorsun. Bizleri hiç unutmuyorsun. Senden ve  seni buraya gönderen Büyüklerimizden ve çalışma arkadaşlarından Allahü teala razı olsun.’’dedi.

Manki köyü çevresindeki, Garip Türkler Mezarını ziyaret ettik.

Ertesi gün, Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’ten Ukrayna’ya göç eden Ahıskalı Olim ile birlikte, Melikşah’ın rahmetli annesi ve tüm rahmetli olan müslümanların defnedilidği, ‘’Garip Türkler Mezarını’’ ziyaret ettik. Mezarlıkta, Melikşah’ın geçtiğimiz yıllarda vefat eden annesi ve burada medfun olan müslümanların ruhlarına Allahü tealanın rızası için birer Fatiha-i Şerife okuduk. Daha sonra, Olim ve Melikşah ile son yıllarda rahmetli olan ve vatana dönüş için verdiğimiz  mücadelede bizimle omuz omuza mücadele eden dava arkadaşlarımız Osman, İslam, Selim ve diğer Ahıskalı Türklerin mezarlarını ziyaret ettik ve birer Fatiha-i Şerife okuduk...

Ahıskalı Türklerin bulunduğu Emek ve İstirahat Kamplarını ziyaret ettik

Ardından, Ahıskalı Türklerin bulunduğu Emek ve İstirahat Kampını ziyaret ettik. Ahıskalı ailelerin çoğunluğu buradan ayrılmıştı. Ancak, 1989-1990 yıllarında Özbekistan’da meydana gelen acı olaylardan sonra Ukrayna’ya zorunlu göç eden rahmetli Sayalı halanın özürlü bir kızı ve son yıllarda Ukrayna’ya gelen bazı Ahıskalı aileler halen burada zor şartlarda yaşamaya devam ediyor...

Daha sonra, Türkiye’den gönderilen ve Ahıskalı Türklerin yaşadığı Emek ve İstirahat Kampında, Ahıskalı çocuklara Kuran-i Kerim okumayı öğreten Konyalı İmam-Hatip Bekir Bozdağ ile de tanıştık...

Ahıskalı Köy İmamının evini ziyaret ettik

Ertesi gün oğlen namazından sonra, bizi evine davet eden Melikşah’ın kayınbiraderi Ahıskalı Ahmed’in  evini ziyaret ettik. Ahmed’in babası ve köy imamı Ahıskalı Kahraman Safarov, benden Hakikat Kitabevi kitaplarından istemişti. Kendisi Özbekistan’da vefat eden babasının mezarını ve akrabalarını ziyaret etmek için Semerkand’a gitmişti. Kitapları ailesine verdim. Çok sevindi ve dua ettiler...

Donetsk Sanayi ve Ticaret Odasını ziyaret ettim

Cuma günü, Donetsk Sanayi ve Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Yelena Politik ve Dış İlişkiler Müdürü Tatyana Nazarova ile görüştüm. Kendileri, Donetsk Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Gennadiy D.Chyzhykov’un yurt dışında, Polonya’da iş gezisinde olduğunu söylediler. Ben, yanımda götürdüğüm Türkiye Gazetesi ve Gazetemizin Tanıtım Katalogunu, Başkan Yardımcısı Yelena Politik ve Dış İlişkiler Müdürü Tatyana Nazarova’ya gösterdikten sonra, Donetsk Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Gennadiy D.Chyzhykov’a verilmesi için, Özel Kalem Müdürü’ne teslim ettim.

Cuma namazını Donetsk Ahat Camisinde kıldık

Cuma günü, Melikşah İzzatov ve Olim Süleymanov ile birlikte, Rus ‘’Jiguli’’ marka arabası ile Donetsk şehrinde bulunan Donetsk Ahat Camisi’ne gittik. Burada Türkiye’den, Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından Ukrayna’ya gönderilen ve Donetsk Ahat Camisinde İmam-Hatiplik yapan Elazığlı Mehmet Sait Saylan ve Hataylı Ahmet Erenüz ve Ukrayna’da yaşayan Ahıskalı Türk, Tatar, Azerbaycan ve başka milletlere mansup müslümanlar ile birlikte, restorasyon çalışmalarının yoğun bir şekilde devam ettiği Donetsk Ahat Camisinde Cuma namazını kıldık...

Daha sonra, Donetsk Ahat Camisinin hemen yanında bulunan Donetsk Müslümanlar Cemiyeti’nin ofisinde, Ukrayna Müslümanları Partisi Genel Başkanı, Donetsk Şehir Meclisinin Tatar asıllı Milletvekili Raşid Bragin ile görüştük. Görüşme samimi bir havada geçti. Raşid Bragin, Ukrayna’daki Ahıskalı Türklere ve müslümanlara yaptığımız hizmetlerden dolayı Büyüklerimize ve bize teşekkür etti.

Raşid Bragin ayrıca, yaptığımız görüşmede, Ukraynalı, Tatar asıllı İş Adamı, Ukrayna Parlamentosu Milletvekili ve ‘’Shakhtar’’ Donetsk Futbol Kulübünün Başkanı Rinat Ahmetov ve annesinin, Ukrayna’da yaşayan Ahıskalı Türkler, Tatarlar, Azerbaycanlılar ve tüm müslümanlara hizmet ettiğini de belirtti...

Slavyansk şehrinde bir cami inşa edilecek

Ukrayna’da, Türk İş Adamı Mehmet Güler ile görüştük

Ukrayna’nın Slavyansk şehrinde,  Eskişehirli Türk İş Adamı Mehmet Güler ile görüştük. Mehmet Güler, Ahıskalı Türklere elinden gelen insani yardımı yapan bir Türk İş Adamı olarak biliniyor. Bizi, Slavyansk şehrindeki çalışma ofisinde karşılayan Mehmet Güler, yakında Slavyansk şehrinde Ahıskalı Türklerin Derneğini kuracaklarını ve burada yaşayan Ahıskalı Türkler, Tatarlar ve Azerbaycanlılar ile birlikte, 300 kişilik bir cami inşaatına başlayacaklarını söyledi.

Donetsk havaalanından Türkiye’ye beni, Melikşah ve Olim uğurladı.

Ertesi gün, Ukrayna’daki Ahıskalı Türklerin duasını alarak, Donetsk havaalanına gittim. Havaalanında beni, Türkiye’ye, Olim ve Melikşah uğurladılar. Pegasus Hava Yolları uçağı ile iki saat sonra Türkiye'ye geldim ve İstanbul, Sabiha Gökçen havaalanına indim.